אבטחת מידע

כניסה וגלישה בטוחה

מנגנון הזדהות לחשבונכם במרכנתיל@באינטרנט

אנו נוקטים באמצעים רבים כדי שכניסתכם לחשבונכם במרכנתיל@באינטרנט תהיה מאובטחת:

  • ניתן להכנס לחשבונכם רק באמצעות הקשת: מספר תעודת זהות/ מספר מנוי + סיסמא אישית + קוד מזהה/ מרקוד*.
  • המערכת מוודאת את "חוזק" הסיסמה והקוד המזהה במטרה למנוע שימוש בסיסמאות וקודים קלים לניחוש.
  • לא ניתן לצפות בחשבונכם ממספר מחשבים באותו הזמן.
  • לאחר מספר דקות של חוסר פעילות במערכת השירות יתנתק על ידי מנגנון האבטחה .
  • כניסה ראשונה לחשבון תתבצע תוך 30 יום, באם לא השתמשתם בסיסמא שקיבלתם בסניף במשך 30 יום מיום ההצטרפות לשירות, הסיסמא תבוטל אוטומטית.
  • המערכת תדרוש מכם להחליף סיסמא לאחר 180 ימים רצופים שבהם לא הוחלפה סיסמא.

מה זה מרכוד?

מחולל סיסמאות אוטומטי לכניסה ליישומים מיוחדים (כמו כניסה למערכת מרכנתיל trade או כניסה לחשבונכם באתר עסקים+)

המרקוד מציג סיסמאות מתחלפות ויש להשתמש בסיסמה המוצגת באותה העת.

המרקוד אישי ואינו ניתן להעברה.

איך מחליפים סיסמא במרכנתיל@באינטרנט?

  • יש לבחור סיסמא וקוד מזהה הכוללים 8 תווים לפחות.
  • יש לשלב בסיסמא ובקוד המזהה ספרות ואותיות.
  • יש להימנע מסיסמאות וקודים קלים לניחוש לדוגמא תווים חוזרים או עוקבים.
  • מומלץ להחליף את הסיסמה מדי 60 יום, או כאשר מתעורר חשד לחשיפתה או לשימוש לא מורשה בה.

כיצד תשמרו על סיסמתכם?

  • אין לשמור את הסיסמא והקוד האישי במקום החשוף לגורמים זרים.
  • יש להחליף את הסיסמא והקוד המזהה בתדירות גבוהה, מומלץ אף להחליפה בתדירות גבוהה יותר מהנדרש אוטומטית על ידי המערכת. 
  • בכל כניסה למערכת יש לוודא כי תאריך ושעת הכניסה האחרונים לחשבון נכונים.
  • הסיסמא הינה אישית ומהווה פתח ישיר לחשבון הבנק, אין לחלוק אותה עם גורמים נוספים, גם כאלו המציעים שירותים המקלים את ניהול החשבון או את ההתקשרות לבנק. זאת מהסיבה שהגישה לחשבונכם עלולה להיות מנוצלת לרעה ואתם מסתכנים באפשרות להונאות, גניבת פרטי הזדהות והמידע שלכם.
  • חשוב מאוד לא להשתמש בסיסמא זהה לאתרי אינטרנט נוספים, שימוש נוסף מעלה את הסיכוי לחשיפת הסיסמא ולפריצה לחשבונכם.
  • אין למסור את הסיסמא והקוד המזהה לאיש, גם אם הוא מזדהה כעובד בנק מרכנתיל. 
  • לידיעתכם- נציגי הבנק לא יבקשו מכם למסור בטלפון או בדוא"ל את פרטי ההזדהות שלך. אם התבקשת לעשות זאת, עליך לסרב ולדווח על כך מיידית לתמיכת לקוחות באינטרנט.

מדוע נחסמה הגישה לחשבונכם

כדי להגן על חשבונכם מפני כניסה בלתי מורשית, המערכת תחסום את החשבון לאחר מספר ניסיונות כניסה בלתי מוצלחים אם חשבונכם במרכנתיל@באינטרנט נחסם, יש לפעול בהתאם להנחיות המופיעות על המסך.

בכל מקרה של חשד לחשיפת מידע, לכניסה בלתי מורשית לחשבון או לפעילות חשודה בחשבונכם יש לדווח למוקד תמיכת האינטרנט של הבנק בטלפון: 03-9439343 או באמצעות טופס צור קשר.

לפנייה באמצעות טופס צור קשר לחצו כאן

כללים לגלישה בטוחה באינטרנט:

  • היכנסו אך ורק ממחשבכם האישי.
  • הגנו על מחשבכם עם תוכנות אנטי וירוס מעודכנות.
  • הגנו על סיסמתכם. אל תמחזרו את הסיסמא, אל תשמרו אותה במקום גלוי או בדפדפן ואל תמסרו אותה לאף אחד.
  • היכנסו לאתר הבנק על ידי הקלדת כתובת האתר בלבד או מתוך קישור במועדפים או מאפליקציית מרכנתיל.
  • שימו לב לכתובות הנראות לכם חשודות, הודעות אזהרה מפחידות ומלחיצות, עיצוב שנראה לא מקצועי, שגיאות כתיב ושפה עילגת.
  • אל תפתחו הודעות או בקשות להזנת פרטי הזדהות, סיסמאות או פרטי כרטיס אשראי – הודעות אלו לא מגיעות מהבנק!
  • הגנו על הטלפון החכם עם נעילה אוטומטית.
  • אל תתקינו אפליקציות ממקור לא ידוע.
  • והכי חשוב – אם נתקלתם באיום או בכל דבר חשוד – הודיעו מיד למוקד תמיכת אינטרנט וסלולר בטלפון 03-94393743 או באמצעות טופס צור קשר.

גלישה בטוחה מהטלפון הנייד

על מנת לגלוש בטוח באמצעות הטלפון החכם שלכם יש לפעול על פי ההוראות שלהלן:

  • יש להתקין רק את האפליקציה (יישום) המקורית של מרכנתיל בסלולר. היישום מופץ על ידי הבנק ונמצא בחנויות האפליקציות המקוונות והרשמיות.
  • הימנעו מהפעלת אפליקציות זרות שאמורות להקל את ניהול החשבון או את ההתקשרות לאתר הבנק שלנו בפרט ולאתרים בכלל. אתם מסתכנים באפשרות להונאה ולגניבת פרטי הזדהות והמידע שלכם.
  • הימנעו לחלוטין ממסירת סיסמתכם לחשבונכם במרכנתיל@באינטרנט לכל גורם באשר הוא בשל האפשרות שהגישה לחשבונכם תנוצל לרעה
  • השתמשו באפליקציה רק מתוך מכשיר נייד המופעל לפי הוראות הספק / יצרן ואשר לא נפרץ ולא בוצעו בו שינויים ופעולות, העלולים לבטל מנגנוני אבטחה מובנים במכשיר
  • אל תאחסנו סיסמאות וקודים אישיים במכשיר הנייד שלכם (ואף לא במחשבכם) העלולים להיחשף לתוכנות מפגעות, סוסים טרויאניים, רוגלות, תוכנות שיתוף קבצים ולגורמים עוינים אחרים
    הסיסמא והקוד המזהה הינם סודיים ואישיים!
  • נעלו את הטלפון החכם באמצעות סיסמא.
  • בסיום השימוש באפליקציית מרכנתיל יש להקפיד להתנתק מהאפליקציה בצורה מסודרת ומלאה באמצעות מקש "יציאה". 
  • הימנעו ממשלוח מידע סודי בדואר אלקטרוני ו/או ב SMS כמו: שם משתמש, קוד מזהה, סיסמאות ונתונים אודות כרטיסי האשראי שלכם.
  • עם כניסתכם לחשבונכם, בעמוד הבית יוצג זמן הכניסה האחרונה לחשבון. בדקו שאכן זהו זמן הכניסה לצורך בקרה.
  • באם מסרתם את מכשירכם לתיקון או למכירה, הסירו מהמכשיר הנייד שברשותכם את אפליקציית "מרכנתיל בסלולר.

אם אתם חוששים שמתקיימת פעילות חשודה או שפרטיכם נחשפו, אנא דווחו למוקד אבטחת מידע באמצעות טופס צור קשר (לפניה לחצו כאן )  או למוקד תמיכת אינטרנט בטלפון 03-9439343

איך תבטיחו שמחשבכם האישי יהיה מוגן?

  • התקנת תוכנת אנטי וירוס מחברה המוכרת בשוק.
  • הימנעות מהורדת קבצים המגיעים ממקור לא ידוע והימנעות מהתקנת קבצים אלו במחשבכם.
  • הימנעות מגלישה ומכניסה לאתרי אינטרנט מפוקפקים, המנסים לפתות בהטבות ובמתנות.
  • הימנעות מפתיחת חלונות של אתרים אחרים בזמן הגלישה באתר הבנק ובאתר הפעולות.
  • התקנת תוכנה החוסמת "חלונות קופצים".
  • רצוי להשתמש בתוכנת Personal Firewall ובמסנני דואר זבל - Anti Spam, ויש לעדכן תוכנות אלו בשוטף.

נסיעה טובה ומאובטחת

רגע לפני נסיעתכם לחו"ל, להלן המלצותינו בנוגע לכל ערוצי הפעילות אל מול חשבונותיכם בבנק.
כלל ההנחיות לגבי גלישה בטוחה באתר האינטרנט מהארץ נכונות ותקפות לגלישה מחו"ל.

מפורטים להלן דגשים נוספים ואמצעי זהירות נדרשים למשך שהותכם בחו"ל:

  • כאשר אתם גולשים באמצעות הרשת האלחוטית (WIFI), כל פעילותכם והמידע המועבר כולל סיסמאותיכם, חשופים ועלולים להיות מנוצלים לצורך שימוש עוין. 
  • לרוב, תדרשו להצהיר כי הנכם מודעים לכך שפעילותכם חשופה וכי ספק השירות מסיר מעל עצמו כל אחריות.
  • יש להפעיל שיקול דעת בבחירת הרשת האלחוטית, הימנעו מגלישה לחשבונכם מרשת לא מוכרת או מרשת הנראית לכם חשודה.
  • אם תקבלו התראה מהדפדפן שישנו חשד לכך שתעבורת הנתונים אינה מוצפנת, אין לאשר את המשך הגלישה לחשבונכם באתר הבנק.
  • בדף הכניסה לאפליקציה (יישום) מוצג יום ושעת הכניסה האחרונים שלכם לחשבונכם, זאת לשם בקרה אישית שלכם. 
    אמתו מועד כניסתכם האחרון לחשבון וודאו שלא בוצעו בו פעילויות חריגות ו/או שאינן מוכרות לכם.
  • הקפידו יותר על שמירת המחשב הנייד ו/או הטלפון הנייד. וודאו כי תמיד יימצאו ברשותכם או בכספת חדרכם, או בכל מקום מאובטח אחר.
  • יש להכנס לחשבונכם באינטרנט אך ורך דרך הכתובת הרשמית של אתר מרכנתיל ברשת. הפניה באתרי קישורים למיניהם עשויה להוביל אתכם לאתר המתחזה לאתר הבנק.
  • לאחר כל ביקורת תכולה, במיוחד בשערי שדה תעופה ומכס, וודאו כי אספתם את המחשב הנייד ו/או את הטלפון הנייד וכי הוא ברשותכם. 
  • אל תתנו לאף גורם להשתמש במחשב שלכם ו/או לטעון אליו מידע.
  • אם תאלצו למסור רכיב שהוא לתיקון, וודאו כי מדובר במעבדה/תומכים, אמינים  ומוכרים וכי הרכיב המתוקן יוחזר לידיכם בהקדם האפשרי.
  • הקפידו ככל הניתן להסיר מהרכיבים שברשותכם את יישומי מרכנתיל וכל מידע מסווג אחר, לפני מסירה או מכירה לאחרים.

אם אתם חוששים שמתקיימת פעילות חשודה או שפרטיכם נחשפו, אנא דווחו למוקד אבטחת מידע באמצעות טופס צור קשר (לפניה לחצו כאן) או למוקד תמיכת אינטרנט בטלפון 03-9439343.
אנו מאחלים לכם נסיעה נעימה, מהנה ובטוחה!

בנק מרכנתיל עושה את המירב בכדי להגן על פרטיותך ועל סודיות הנתונים והמידע בחשבונותיך.

להלן טבלה המפרטת את הסיכונים האפשריים והמלצות להתגוננות.

הקפדה על ההמלצות המפורטות בטבלה יאפשרו לך גישה בטוחה לחשבונותיך, לקבלת מידע ולביצוע פעולות בנקאיות מכל מקום ובכל זמן באופן מאובטח יותר.

סיכון אפשרי כיצד תתגוננו
גניבת אמצעי אימות אמצעי האימות (סיסמא וקוד מזהה) הינו אישי ואין להעבירו, יש להימנע מחשיפתו לגורם שאינו מורשה
גניבת זהות על ידי ספק ו/או צד ג' בעת התחברות לרשת מומלץ להתחבר לאתר הפעולות או לאפליקציה באמצעות רשתות מוכרות (כגון רשת מוגנת בבית)
שימוש חוזר בהרשאות המשתמש לאור יציאה מהערוץ באופן לא מסודר בסיום השימוש באתר או באפליקצייה - יש לבצע התנתקות (לחיצה על כפתור יציאה)
ביצוע פעולות בהנחיית "פניות יזומות מהבנק" במסגרת הונאה של התחזות לגורם רשמי בבנק
  • הבנק יפנה ללקוח אך ורק בפרטי ההתקשרות הרשומים בספרי הבנק (שים לב מהם הפרטים שמסרת לבנק)
  • הבנק שולח מעת לעת קישורים באמצעות דואר אלקטרוני והודעות טקסט שונות אשר מנותבות לאתרים אשר כוללים מידע בלבד ובהם לא נדרשת כל הזדהות
  • הבנק לא יפנה לקוח לאתר הבנק דרך אתרים אחרים
  • הבנק לעולם לא ידרוש מהלקוח לחשוף גורם אימות קבוע
פגיעה בפרטיות הלקוח בעת התכתבות עם הבנק בערוצים כגון: דוא"ל, SMS (גניבת פרטים כגון מספרי זהות, כתובת, טלפון, מספר ח"ן, מספר כרטיס אשראי וכו')
  • הבנק לא מעביר נתונים רגישים באמצעות SMS
  • דואר אלקטרוני הנשלח אליך מהבנק ומכיל נתונים רגישים – מוגן עם סיסמה
  • הבנק לעולם לא ידרוש מהלקוח לחשוף גורם אימות קבוע
הפצת קוד עוין (וירוסים/ סוסים טרויאנים וכו') למכשיר הסלולארי של הלקוח
  • הפקידו להוריד את אפליקציית מרכנתיל מהחנויות המורשות בלבד (App Store או Google Play)
  • אין להוריד אפליקציה מאף קישור או מקור שאינו מוכר
ביצוע פעולות בשם לקוח בערוץ הטלפוני
  • יש להימנע מחשיפת אמצעי האימות לגורם שאינו מורשה
  • מומלץ לעדכן את המספר הסלולארי ברישומי הבנק
  • מומלץ להירשם לשירות זיהוי קולי

חשוב!

הקפידו על עירנות,  שכן פעילות הונאה מסתמכת בד"כ על אדישות וחוסר תשומת לב של הלקוח. במקרה שמתעורר בכם חשד, או בכל מקרה בו גורם המציג את עצמו כנציג הבנק מבקש ממך למסור את אמצעי הזיהוי שלך לערוצי ההתקשרות השונים, עליך לסרב ולדווח על כך מיידית לסניפך או לתמיכת לקוחות אינטרנט בטלפון: 03-9439343

על התגוננות בפני ניסיונות הונאה באמצעות האינטרנט (Phishing) לחצו כאן