אבטחת מידע

איך תוכלו להגן על עצמכם מפני הונאת פישינג (Phishing)?

הונאת פישינג היא הונאה כלל עולמית.
האקרים (פצחנים) המנסים להשיג / לגנוב סיסמאות כניסה לחשבון הבנק, פרטי חשבון בנק, מספר כרטיס אשראי על מנת לבצע באמצעותם פעולות בלתי מורשות כגון גניבת מידע או גניבת כספים.
השיטה הכי נפוצה לביצוע תרמית זו היא שליחת קישור זדוני באמצעות דואר אלקטרוני או מסרון (SMS) המפנה את הלקוח לאתר או לאפליקציה המתחזים לאתר הבנק.
האתרים והאפליקציות של הגופים הפיננסים, ובהם בנקים, מהווים יעד פופולארי להתחזות.
פרטי החשבון והסיסמאות שיוזנו באתרים או באפליקציות המתחזות ישמשו את ההאקר (הפצחן) לביצוע פעולות ההונאה, אשר יבואו לידי ביטוי בגניבת כספים ו/או מידע.

האקרים אלה, מצליחים לבצע הונאות מסוג פישינג, בין השאר, בשל היעדר מודעות וחוסר תשומת לב, לכן נבקשכם לנקוט באמצעי הזהירות ובערנות כמפורט בהמשך.

בנק מרכנתיל פועל לאיתור אתרים מתחזים וטיפול בהם ואף פועל לסייע ללקוחות אשר נפלו קורבן להונאות מסוג זה.

סימנים מחשידים לזיהוי הונאת פישינג:

  • הודעת דואר אלקטרוני או מסרון (SMS), המכילים מידע "מלחיץ" באשר לאירוע שעלול להתרחש במידה ולא תנקטו בפעולות המבוקשות בגוף ההודעה. הודעות מסוג זה יכולות להיות למשל, אזהרה לקראת סגירת חשבון, התראה על מניעת שירות שאתם זקוקים לו, אזהרה מפני דליפה אפשרית של מידע אישי שלכם לרשת וכדומה.
  • הודעת דואר אלקטרוני או מסרון (SMS) לא שגרתית, ממקור לא מוכר, הכתובה לעיתים בניסוח עילג או בשגיאות כתיב.
  • הודעת דואר אלקטרוני או מסרון (SMS), המבקשת מכם ללחוץ על קישור או על כתובת אתר שנראה, לכאורה, כמו כתובת אתר הבנק או אתר מוכר אחר ולהזין סיסמאות או פרטים אישיים.

כיצד תתגוננו?

  • הבנק לעולם לא יבקש מכם למסור את הסיסמאות שלכם או את הקוד המזהה לשירותי הדיגיטל (לא באמצעות הדוא"ל, לא באמצעות מסרון ולא בשיחת טלפון).
  • הבנק לעולם לא יבקש מכם למשוך כסף ולהפקידו בחשבון אחר.
  • שימו לב להודעה שנראית חשודה.
    הודעה חשודה יכולה להיות כל הודעה שלא ציפיתם לה, שהשולח אינו מוכר לכם ולעיתים אף משולח מוכר שאינו שולח לכם הודעות בשגרה, הודעה הכתובה בשפה עילגת או מכילה שגיאות כתיב ובעיקר מכל הודעה המנסה להלחיץ.
  • שימו לב וגלו עירנות לשיחות שמתקבלות מהבנק, במקרה ומתעורר בכם חשד - סיימו את השיחה והתקשרו לסניפכם.
  • הימנעו מכניסה לקישורים המגיעים אליכם בהודעות דוא"ל או הודעות SMS ממקור שאינו ידוע או חשוד.
  • גלו משנה זהירות וערנות כלפי אתרים והודעות המבקשים מכם למסור פרטים אישיים ו/או פרטי תשלום.
  • אל תמסרו פרטים אישיים ואמצעי זיהוי כמענה לדוא"ל, הודעת SMS או שיחת טלפון מפניה שהגיעה אליכם ולא אתם יזמתם..
  • אם ברצונכם להכנס לחשבונכם באתר הבנק- הקלידו את כתובת האתר באופן עצמאי, והימנעו מהקלדת פרטים אישיים באתר שהגעתם אליו מלחיצה על קישור שקיבלתם.
  • הקפידו על התנתקות מסודרת בסיום כל פעילות שלכם באתר ו/או באפליקציה.
  • במקרה של חשד לפעילות עוינת בחשבון החליפו סיסמה ללא דיחוי! 

נתקלתם בסימנים מחשידים?

דווחו מיד לסניף הבנק שלכם או למרכז תמיכת לקוחות אינטרנט בטלפון: 03-9439343