שירות לקוחות נגיש

הנגשת מידע כתוב (טפסים, מסמכים, עלוני מידע)

הנגשת מידע כתוב, נדרשת לרוב לאנשים כבדי ראייה ולאנשים עם לקות קוגניטיבית. בנק מרכנתיל, בסיוע המרכז להנגשת מידע בעמותת נגישות ישראל, מאפשר קבלת מידע כתוב בתצורה נגישה בהתאם לבקשת הלקוח ולצרכיו. לרבות: קבצים דיגיטליים נגישים, המרת המידע לקובץ שמע (mp3) או המרה לכתב ברייל.

תרגום לשפת הסימנים

בבנק מרכנתיל, בסיוע המכון לקידום אדם עם מוגבלות בשמיעה מאפשר ללקוחות עם מוגבלות בשמיעה לקבל שירות תרגום לשפת הסימנים על ידי מתורגמן מקצועי בפגישה עם נציג הבנק. השירות יינתן עבור פגישות הכוללות מידע מורכב (כגון יעוץ משכנתא, יעוץ פנסיוני, פתיחת חשבון, מתן אשראי וכו') בתאום מראש. עבור שירות זה תתבקש הסכמת הלקוח לנוכחות צד שלישי בפגישה.

טלבנק מרכנתיל - מוקד שירות טלפוני בחיוג 3477*

  • מוקד השירות הטלפוני נותן מענה ללקוחות בנושאים שונים, בין היתר עזרה בתקלות טכניות, סיסמאות וכו'.
  • נתב השיחות של טלבנק מרכנתיל הותאם לאנשים עם מוגבלות. המידע בנתב השיחות מוקלט בקצב איטי, בשפה פשוטה וללא מוסיקת רקע.

מתן שירות ללא המתנה בתור

שירות ללא המתנה בתור יינתן לאנשים עם מוגבלויות, לאנשים אשר גילם הינו 80 ומעלה ולאחר מכן לנשים בהיריון.
הפטור יינתן לנושאי תעודה של המוסד לביטוח לאומי או של האגף לשיקום במשרד הביטחון - בהן מצוין פטור מפורש מעמידה בתור. לאזרחים ותיקים בהצגת תעודה מהזהה בה מצויין תאריך לידה, למעט לעניין קטין מתחת ל-16.

להלן פירוט אוכלוסיית הזכאים לקבלת שירות בלא המתנה:

1. אדם עם מוגבלות נפשית שכלית או אוטיזם שבשלה נקבעה לו נכות רפואית בשיעור של 40% או יותר
2. אדם הזכאי לגמלת שירותים מיוחדים לפי חוק הביטוח הלאומי
3. אדם עם מוגבלות הזכאי להטבה לפי הסכם לגמלת ניידות לפי חוק הביטוח הלאומי
4. אדם הזכאי למלווה או שנקבעה לו דרגת נכות מיוחדת בשיעור של 100 אחוזים או יותר לפי תקנות הנכים
5. ילד נכה כהגדרתו בתקנות ביטוח לאומי
6. ניצול שואה שהרשות לזכויות ניצולי שואה הכירה בו לעניין תגמול חודשי או ניצול שואה מקבל קצבה חודשית ממדינת חוץ בשל רדיפות הנאצים.

הסתייעות במלווה אישי

לקוח עם מוגבלות זכאי לקבל שירות תוך הסתייעות במלווה מטעמו. בנק מרכנתיל יכבד רצונו של לקוח, המביע רצונו שאדם נוסף ישהה לצידו בעת קבלת מידע ו/או עיון במסמכים המתבצעים בסניף הבנק. במידה שמדובר בביצוע פעולות, שעל פי הוראות הדין ו/או נהלי הבנק צד שלישי אינו רשאי לבצע ללא ייפוי כוח חתום על ידי הלקוח, אזי במקרה זה, לקוח עם מוגבלות (בדומה ללקוח שאינו עם מוגבלות) יכול לבקש כי יבוצעו הפעולות על ידי המלווה, רק על פי ייפוי כוח מתאים.

חיית שירות

בכל סניפי מרכנתיל מותרת הכניסה עם חיית שירות, לרבות כניסת כלב הנמצא בתהליך הכשרה אשר מובל על ידי מאמן.

מלווה מטעם הבנק:
לבקשת לקוח עם מוגבלות, כל עובד של הבנק, ישמח לסייע בהתמצאות ובהגעה לכל עמדת שירות בסניף.

סיוע במילוי טפסים:
במידה ששירות מותנה במילוי טפסים, ולקוח עם מוגבלות מבקש סיוע במילויים, נשמח לסייע לו (חל איסור לחתום במקומו)

הודעה ללקוח כי הגיע תורו לקבלת שירות:
לבקשת לקוח עם מוגבלות, בעת שהגיע תורו לקבלת שירות, ניידע אותו ונסייע בהפנייתו לעמדה המתאימה.

סיוע בהקראת מידע המופיע בשלט אלקטרוני (מסכי פלזמה):
לבקשת לקוח עם מוגבלות, עובדי הסניף יקריאו לו מידע הרלוונטי לשירות המופיע בשילוט האלקטרוני כמו במסכי פלזמה.

מנהל הנגישות

לשירותכם מונה בבנק מנהל נגישות, מר מאיר שיש, אשר מתפקידו להוביל ולרכז את פעילות הנגישות בבנק, ולשמש כתובת לכל פנייה בנושא.

ניתן לפנות למנהל הנגישות באמצעים הבאים:

באמצעות טופס צור קשר - לחצו כאן
באמצעות דוא"ל - meirs@mdb.co.il (כתובת מייל זו מיועדת לטיפול רק בבעיות נגישות לאנשים עם מוגבלות. פניות אחרות לא תענינה -יש לפנות לסניף)
באמצעות הדואר לפי כתובת - רחוב הרוקמים 26, חולון.