ערוצים ודיגיטל

גלישה בטוחה

התגוננות בפני סיכוני סייבר

בנק דיסקונט עושה את המירב בכדי להגן על פרטיותך ועל סודיות הנתונים והמידע.

בנקאות בתקשורת המבוססת מחשבים ואינטרנט, מחייבת שימוש באמצעים אשר נועדו להבטיח את פרטיות וסודיות נתוניך הבנקאיים. אמצעים אלו נועדו להבטיח, ככל שניתן, שאיש מלבדך לא יוכל לחדור לחשבונותיך.


להלן סיכונים אפשריים ודרכי ההתגוננות לצמצומם.
הקפדה על ההמלצות יאפשרו לך גישה בטוחה לחשבונותיך, לקבלת מידע ולביצוע פעולות בנקאיות מכל מקום ובכל זמן באופן מאובטח יותר
.

 

סיכונים אפשריים דרכי התגוננות
גניבת אמצעי אימות
  • אמצעי האימות (סיסמה) הינו אישי ואין להעבירו, יש להימנע מחשיפתו לגורם שאינו מורשה

גניבת זהות על ידי ספק ו/או צד ג' בעת התחברות לרשת

  • מומלץ להתחבר לאתר הפעולות או לאפליקציה באמצעות רשתות מוכרות (רשת מוגנת בבית)

שימוש חוזר בהרשאות המשתמש לאור יציאה מהערוץ באופן לא מסודר

  • יש לבצע התנתקות מסודרת מהערוץ (אתר או אפליקציה) בעת סיום השימוש

ביצוע פעולות בהנחיית "פניות יזומות מהבנק" במסגרת הונאה של התחזות לגורם רשמי בבנק

  • הבנק פונה ללקוחותיו אך ורק בעזרת פרטי ההתקשרות המצויים בידו. כדאי לזכור אילו פרטי התקשרות מסרת לבנק ואם יש ספק תמיד ניתן לעדכן את הפרטים אצל הבנקאי שלך.
  • למסרונים והודעות דוא"ל שהבנק שולח, מצורפים לעיתים קישורים המנתבים לעמודים שונים באתרי הבנק. חלקם עמודים המגישים מידע כללי בלבד ובהם לא נדרשת הזדהות, חלקם מיועדים לצורך השארת פרטים מזהים וחלקם עמודים בהם נדרשת הזדהות מלאה כמקובל (מספר זהות, סיסמא וקוד מזהה) בכדי להכנס לאזור האישי בחשבונך. במידה וקיבלת הודעה המכילה קישור שמוביל לאחד מאתרי הבנק, רגע לפני הזנת פרטי הזדהות שלך, חשוב לוודא כי ההודעה אכן נשלחה מהבנק ולא מגורם מתחזה וכי העמוד בו התבקשת להזין את פרטי ההזדהות שייך לאחד מאתרי הבנק. עם כניסתך לאתר הבנק ולחשבונך באתר הבנק באינטרנט, יוצג אייקון מנעול בשורת הכתובת בדפדפן וכתובת אתר הבנק המדויקת. כתובת אתר הבנק היא: https://www.discountbank.co.il. 
  • הבנק לעולם לא ישלח קישור לאתר אחר ובוודאי לא לצורך הזדהות באתר שאינו אתר הבנק.
  • הבנק לעולם לא ידרוש בדוא"ל, במסרון או בטלפון כל גורם אימות קבוע לשירותים הדיגיטליים כמו סיסמא או קוד מזהה אלא רק במסגרת הליך ההזדהות באתרי הבנק ובאפליקציות הבנק.

פגיעה בפרטיות הלקוח בעת התכתבות עם הבנק בדואר אלקטרוני/ צ'אט/ SMS (גניבת פרטים כגון מספרי זהות, כתובת, טלפון, מספר ח"ן, מספר כרטיס אשראי וכו')

  • נתונים רגישים לא יועברו על ידי הבנק באמצעות SMS
  • דואר אלקטרוני המכיל נתונים רגישים יוגן עם סיסמה
  • נתונים רגישים בצ'אט יועברו רק מתוך אתר הפעולות או אפליקציית דיסקונט
  • הבנק לעולם לא ידרוש מהלקוח לחשוף גורם אימות קבוע

הפצת קוד עוין (וירוסים/ סוסים טרויאנים וכו') למכשיר הסלולארי של הלקוח

  • יש להקפיד להוריד את אפליקציית דיסקונט מהחנויות המורשות בלבד (App Store או Google Play)
  • אין להוריד אפליקציה מאף קישור או מקור שאינו מוכר

ביצוע פעולות בשם לקוח בערוץ הטלפוני

  • יש להימנע מחשיפת אמצעי האימות לגורם שאינו מורשה
  • מומלץ לעדכן את המספר הסלולארי ברישומי הבנק
  • מומלץ להירשם לשירות זיהוי קולי

 

פעילות הונאה מסתמכת, בין השאר, על אדישות וחוסר תשומת לב ועל כן חשוב להקפיד על עירנות. במקרה שמתעורר חשד, או בכל מקרה בו גורם המציג את עצמו כנציג הבנק מבקש ממך למסור את אמצעי הזיהוי שלך לערוצי ההתקשרות, עליך לסרב ולדווח על כך מיידית לסניפך או לתמיכת לקוחות אינטרנט בטלפון: 03-9439191

 

על התגוננות בפני ניסיונות הונאה באמצעות האינטרנט (Phishing)

ככל שהשימוש באינטרנט ככלי לביצוע פעולות בנקאיות נפוץ יותר, כך מתרבים הגורמים המנסים להטעות משתמשים כדי לגנוב מהם זהויות באמצעות התחזות לאתרים. 
ההונאה הכלל עולמית הזאת בתחום הבנקאות קרויה "פישינג" (Phishing). מטרתם של הגורמים המתחזים היא השגת פרטי חשבון בנק, מספר כרטיס אשראי וסיסמאות על מנת לבצע באמצעותם פעולות בלתי מורשות.

בנק דיסקונט מתייחס לנושא ברצינות רבה ופועל לאיתור אתרים מתחזים וטיפול בהם. למידע נוסף על הונאת פישינג ודרכי התגוננות 

 

להלן סממנים לזיהוי מתקפת PHISHING (דיוג)

  • הודעות המעבירות מסר של דחיפות ולחץ, לדוגמה:
    "חשבונך ביתרת חובה, הקלד מיד את פרטי החשבון לקבלת הלוואה לכיסוי".

    "רוצה לקבל סכום כסף? הקלד את פרטי חשבונך והסיסמה, ואנו נעביר אליך סכום חד פעמי של XX ש"ח".
    "כדי שלא תחסם גישתך לחשבונך, נא הקלד פרטיך וסיסמתך מיד".
  • הודעות דואר אלקטרוני הדורשות מסירה של פרטי חשבון בנק וסיסמה.
  • מסר דוא"ל משולח לא מזוהה עם נספח, כשנושא המסר מפתה לפתוח את הנספח לדוגמה: Invoice, Document, Intersting Pictures ועוד.
  • שגיאות כתיב - מקורן של חלק לא מבוטל מההונאות מגיעות מעבר לים, ולכן שגיאות כתיב הן סימן היכול להעיד על דוא"ל חשוד.

 

איך תנהגו בצורה הבטוחה ביותר?

  • הקלידו את כתובת אתר הבנק בעצמכם - www.discountbank.co.il.
  • היכנסו לחשבון האישי שלכם אך ורק דרך הכניסה שבאתר הבנק ולא באמצעות קישורים אחרים.
  • מחקו כל דואר אלקטרוני חשוד המרמז על הזמנה לכניסה לחשבונכם.
  • מחקו כל דואר אלקטרוני המזמין אתכם ללחוץ על קישור שכתובתו חשודה.
  • מחקו מיד (אל תפתחו), כל מסר חשוד משולח לא מוכר ו/או שלא תיאמתם עימו משלוח מסר.
  • גבו בתדירות הנדרשת על אמצעי חיצוני - את כל המידע שאגור אצלכם (אל תבצעו גיבוי לאחר שכבר השתלטה כופרה על מחשבכם)
  • אין לשלוח באמצעות הדואר האלקטרוני את פרטי החשבונות שלכם לרבות סיסמאות הכניסה לחשבונות באתרי הבנק. באם מסרתם את הפרטים לגורם חשוד, החליפו את הסיסמה באופן מיידי.
  • הימנעו מכניסה לחשבונות ממחשבים ציבוריים (כגון: קפה אינטרנט, עמדות משותפות במקום העבודה), בשל הסיכון הכרוך בכך, כגון שימוש בתוכנות ניטור והקלטה.
  • בתום הגלישה באתר הפעולות חשוב לצאת מהיישומים באופן מסודר באמצעות כפתור היציאה ולא להסתפק בסגירת החלון.

במקרה של חשד או אם תתבקשו למסור את סיסמתכם בטלפון או בדואר אלקטרוני ע"י גורם המציג עצמו כנציג הבנק, סרבו ודווחו על כך מיידית לסניף הבנק שלכם או למרכז תמיכת לקוחות אינטרנט בטלפון:03-9439191