ערוצי התקשרות

הגנה מפני הונאות באינטרנט

מהי הונאת פישינג (Phishing) וכיצד מתגוננים?

הונאת פישינג היא הונאה כלל עולמית.

האקרים (פצחנים) המנסים להשיג / לגנוב סיסמאות כניסה לחשבון הבנק, פרטי חשבון בנק, מספר כרטיס אשראי על מנת לבצע באמצעותם פעולות בלתי מורשות כגון גניבת מידע או גניבת כספים.

השיטה הכי נפוצה לביצוע תרמית זו היא שליחת קישור זדוני באמצעות דואר אלקטרוני או מסרון (SMS) המפנה את הלקוח לאתר או לאפליקציה המתחזים לאתר הבנק.

האתרים והאפליקציות של הגופים הפיננסים, ובהם בנקים, מהווים יעד פופולארי להתחזות.

פרטי החשבון והסיסמאות שיוזנו באתרים או באפליקציות המתחזות ישמשו את ההאקר (הפצחן) לביצוע פעולות ההונאה, אשר יבואו לידי ביטוי בגניבת כספים ו/או מידע.

האקרים אלה, מצליחים לבצע הונאות מסוג פישינג, בין השאר, בשל היעדר מודעות וחוסר תשומת לב, לכן נבקשכם לנקוט באמצעי הזהירות ובערנות כמפורט בהמשך.

בנק מרכנתיל פועל לאיתור אתרים מתחזים וטיפול בהם ואף פועל לסייע ללקוחות אשר נפלו קורבן להונאות מסוג זה.

שימו לב!

בנק מרכנתיל לעולם לא יפנה אתכם לדף הזדהות ובו יבקש מכם להקליד פרטים אישיים, סיסמאות או אמצעי תשלום.

סימנים מחשידים נוספים לזיהוי הונאת פישינג:

  • הודעת דואר אלקטרוני/ מסרון, המכילים מידע "מלחיץ" באשר לאירוע שעלול להתרחש במידה ולא תנקטו בפעולות המבוקשות בגוף ההודעה. הודעות מסוג זה יכולות להיות למשל, אזהרה לקראת סגירת חשבון, התראה על מניעת שירות שאתם זקוקים לו, אזהרה מפני דליפה אפשרית של מידע אישי שלכם לרשת וכדומה.
     
  • הודעת דואר אלקטרוני/ מסרון לא שגרתית, ממקור לא מוכר, הכתובה לעיתים בניסוח עילג או בשגיאות כתיב.
     
  • הודעת דואר אלקטרוני/ מסרון, המבקשת מכם ללחוץ על קישור או על כתובת אתר שנראה, לכאורה, כמו כתובת אתר בנק מרכנתיל או אתר מוכר אחר ולהזין סיסמאות או פרטים אישיים.

כיצד תתגוננו?

  • יש לשים לב להודעה שנראית חשודה. הודעה חשודה יכולה להיות כל הודעה שלא ציפיתם לה, שהשולח אינו מוכר לכם ולעיתים אף משולח מוכר שאינו שולח לכם הודעות בשגרה.
     
  • יש לשים לב אף להודעות שכתובות בשפה עילגת ומכילה שגיאות כתיב ובעיקר מכל הודעה המנסה להלחיץ. • הימנעו מכניסה לקישורים המגיעים אליכם בהודעות דוא"ל או הודעות SMS ממקור שאינו ידוע או חשוד.
     
  • גלו משנה זהירות וערנות כלפי אתרים והודעות המבקשים מכם למסור פרטים אישיים ו/או פרטי תשלום.
     
  • הימנעו ממסירת פרטים אישיים ואמצעי זיהוי כמענה לדוא"ל, הודעת SMS או שיחת טלפון מפניה שהגיעה אליכם ולא אתם יזמתם.
     
  • אם ברצונכם להכנס לחשבונכם באתר הבנק- הקלידו את כתובת האתר באופן עצמאי, והימנעו מהקלדת פרטים אישיים באתר שהגעתם אליו מלחיצה על קישור שקיבלתם.
     
  • יש להקפיד על ביצוע התנתקות מסודרת בתום כל פעילות באתר ו/או באפליקציה.
     
  • במקרה של חשד לפעילות עוינת בחשבון החליפו סיסמה ללא דיחוי!

נתקלתם בסימנים מחשידים?

דווחו מיד לסניף הבנק שלכם או למרכז תמיכת לקוחות אינטרנט בטלפון: 03-9439343