הזמינו לילדכם את כרטיס האשראי הנטען 2go
הונאת פישינג היא הונאה כלל עולמית.
האקרים (פצחנים) המנסים להשיג / לגנוב סיסמאות כניסה לחשבון הבנק, פרטי חשבון בנק, מספר כרטיס אשראי על מנת לבצע באמצעותם פעולות בלתי מורשות כגון גניבת מידע או גניבת כספים.
השיטה הכי נפוצה לביצוע תרמית זו היא שליחת קישור זדוני באמצעות דואר אלקטרוני או מסרון (SMS) המפנה את הלקוח לאתר או לאפליקציה המתחזים לאתר הבנק.
האתרים והאפליקציות של הגופים הפיננסים, ובהם בנקים, מהווים יעד פופולארי להתחזות.
פרטי החשבון והסיסמאות שיוזנו באתרים או באפליקציות המתחזות ישמשו את ההאקר (הפצחן) לביצוע פעולות ההונאה, אשר יבואו לידי ביטוי בגניבת כספים ו/או מידע.
האקרים אלה, מצליחים לבצע הונאות מסוג פישינג, בין השאר, בשל היעדר מודעות וחוסר תשומת לב, לכן נבקשכם לנקוט באמצעי הזהירות ובערנות כמפורט בהמשך.
בנק מרכנתיל פועל לאיתור אתרים מתחזים וטיפול בהם ואף פועל לסייע ללקוחות אשר נפלו קורבן להונאות מסוג זה.
הבנק לעולם לא יבקש מכם למסור את הסיסמאות שלכם או את הקוד המזהה לשירותי הדיגיטל (לא באמצעות הדוא"ל, לא באמצעות מסרון ולא בשיחת טלפון).
הבנק לעולם לא יבקש מכם למשוך כסף ולהפקידו בחשבון אחר.
שימו לב להודעה שנראית חשודה. הודעה חשודה יכולה להיות כל הודעה שלא ציפיתם לה, שהשולח אינו מוכר לכם ולעיתים אף משולח מוכר שאינו שולח לכם הודעות בשגרה, הודעה הכתובה בשפה עילגת או מכילה שגיאות כתיב ובעיקר מכל הודעה המנסה להלחיץ.
שימו לב וגלו עירנות לשיחות שמתקבלות מהבנק, במקרה ומתעורר בכם חשד - סיימו את השיחה והתקשרו לסניפכם.
נתקלתם בסימנים מחשידים?
דווחו מיד לסניף הבנק שלכם או למרכז תמיכת לקוחות אינטרנט בטלפון: 03-9439343