ערוצי התקשרות

הגנה מפני הונאות באינטרנט

הבנקאות בתקשורת מאפשרת לכם, לקוחותינו, לקבל מידע ולבצע פעולות באמצעות מחשבכם האישי או אפליקציית מרכנתיל מכל מקום בארץ ובעולם. ככל שהשימוש באתרי האינטרנט לביצוע פעולות גובר, כך מתרבים הגורמים המנסים להטעות משתמשים כדי לגנוב מהם זהויות באמצעות התחזות לאתרים. 
ההונאה הכלל עולמית הזאת בתחום הבנקאות קרויה "פישינג"(Phishing) .
מטרתם של הגורמים המתחזים היא השגת פרטי חשבון בנק, מספר כרטיס אשראי וסיסמאות על מנת לבצע באמצעותם פעולות בלתי מורשות.
בנק מרכנתיל מתייחס לנושא ברצינות רבה ופועל לאיתור אתרים מתחזים וטיפול בהם.

בנק מרכנתיל משתמש באמצעים רבים כדי להבטיח את פרטיותך ואת סודיות הנתונים בחשבונותיך ועושה ככל האפשר כדי למנוע חדירה לחשבונותיך.

פעילות הונאה מסתמכת, בין השאר, על אדישות וחוסר תשומת לב ועל כן חשוב להיות עירנים.
כדי שתוכלו לגלוש בבטחה לחשבונותיכם, לקבל מידע ולבצע פעולות בנקאיות, יש להקפיד על ההמלצות המפורטות להלן ובכל מקרה של חשד או חשש, פנו לסניפכם או לתמיכת לקוחות אינטרנט בטלפון: 03-9439343  או 3477*

להלן רשימת סיכונים אפשריים והאופן בו ניתן לצמצם סיכונים אלו:

1. גניבת אמצעי אימות (סיסמה)
    
סיסמתך הינה אישית ואין להעבירה לאף אדם, יש להימנע מחשיפת הסיסמא לגורם אחר.

2. גניבת זהות על ידי ספק ו/או צד ג' בעת התחברות לרשת

    מומלץ להתחבר לחשבונך באתר או באפליקציית מרכנתיל בסלולר באמצעות רשתות מוכרות (רשת מוגנת בבית).

3. שימוש חוזר בהרשאותיך לאחר יציאה מהאתר באופן לא מסודר
    בעת סיום השימוש באתר מרכנתיל באינטרנט יש לבצע התנתקות מסודרת מהערוץ (אתר או אפליקציה).

4. ביצוע פעולות בהנחיית "פניות יזומות מהבנק" במסגרת הונאה של התחזות לגורם רשמי בבנק​

  • הבנק יפנה ללקוח אך ורק בפרטי ההתקשרות הרשומים בספרי הבנק (שים לב מהם הפרטים שמסרת לבנק).
  • הבנק שולח מעת לעת קישורים באמצעות דואר אלקטרוני והודעות טקסט שונות אשר מנותבים לאתרים אשר כוללים מידע בלבד ובהם לא נדרשת כל הזדהות. 
  • הבנק לא יפנה לקוח לאתר הבנק דרך אתרים אחרים. 
  • הבנק לעולם לא ידרוש מהלקוח לחשוף גורם אימות קבוע (כגון סיסמא, קוד מזהה).

5. פגיעה בפרטיות הלקוח בעת התכתבות עם הבנק בדואר אלקטרוני/צ'אט/SMS
    (גניבת פרטים כגון מספרי זהות, כתובת, טלפון, מספר ח"ן, מספר כרטיס אשראי וכו')

  • נתונים רגישים לא יועברו על ידי הבנק באמצעות SMS.
  • דואר אלקטרוני המכיל נתונים רגישים יוגן באמצעות סיסמה.
  • נתונים רגישים בצ'אט יועברו רק מתוך אתר הפעולות או אפליקציית מרכנתיל.
  • הבנק לעולם לא ידרוש מהלקוח לחשוף גורם אימות קבוע(כגון סיסמא, קוד מזהה).

6. הפצת קוד עוין (וירוסים/"סוסים טרויאנים" וכו') למכשיר הסלולארי של הלקוח

  • יש להקפיד להוריד את אפליקציית מרכנתיל מהחנויות המורשות בלבד (App Store או Google Play).
  • אין להוריד אפליקציה מאף קישור או מקור שאינו מוכר.

7. ביצוע פעולות בשם לקוח בערוץ הטלפוני

  • יש להימנע מחשיפת אמצעי האימות לגורם שאינו מורשה.
  • מומלץ לעדכן את מספר הטלפון הסלולארי ברישומי הבנק.
  • מומלץ להירשם לשירות זיהוי קולי.

8. סימנים לזיהוי התחזות

  • הודעות עם מסר של דחיפות ולחץ. דוגמאות להודעות כאלו:
    "חשבונך ביתרת חובה, הקלד מיד את פרטי החשבון לקבלת הלוואה לכיסוי".
    "רוצה לקבל סכום כסף? הקלד את פרטי חשבונך והסיסמה, ואנו נעביר אליך סכום חד פעמי של XX ש"ח".
    "כדי שלא תחסם גישתך לחשבונך, נא הקלד פרטיך וסיסמתך מיד".
  • הודעות שמתקבלות באמצעות הדואר האלקטרוני ודורשות מכם למסור פרטי חשבון בנק וסיסמא.
  • שגיאות כתיב - חלק גדול מההונאות מגיעות מעבר לים, ולכן שגיאות כתיב הן סימן המעיד על דואר אלקטרוני חשוד.

9. איך תנהגו בצורה הבטוחה ביותר?

  • בכניסתכם לאתר הבנק הקלידו את כתובת האתר בעצמכם: www.mercantile.co.il
  • היכנסו לאתר הפעולות של חשבונכם האישי באינטרנט רק דרך הכניסה שבאתר מרכנתיל ולא באמצעות קישורים אחרים.
  • מחקו כל דואר אלקטרוני חשוד אשר מרמז על הזמנה לכניסה לחשבונכם.
  • מחקו כל דואר אלקטרוני אשר מזמין אתכם ללחוץ על קישור שכתובתו נראית חשודה.
  • אל תשלחו את פרטי חשבונותיכם ואת סיסמאות הכניסה לחשבונותיכם באמצעות הדואר האלקטרוני. באם מסרתם את הפרטים לגורם חשוד, יש להחליף מיידית את הסיסמא.
  • אנא הימנעו מכניסה לחשבונותיכם ממחשבים ציבוריים (קפה אינטרנט, עמדות משותפות במקום העבודה). קיים בכך סיכון רב, בין היתר בשל שימוש בתוכנות ניטור והקלטה.
  • בסיום הגלישה לחשבונכם, חשוב לצאת מהיישומים באופן מסודר באמצעות כפתור "יציאה" ולא באמצעות סגירת החלון.
  • בכל מקרה של חשד או אם תתבקשו למסור את סיסמתכם בטלפון או בדואר אלקטרוני ע"י גורם המציג עצמו כנציג הבנק, סרבו ודווחו על כך מיידית לסניף הבנק שלכם או למרכז תמיכת לקוחות אינטרנט בטלפון: 03-9439343 או 3477*.